Nou article: Sabries reconèixer Hostafrancs en un mapa de l'any 1839?

Presidencia@Federaciohostafrancs.Cat Espin,

Com bé saps, des de la Federació d’Hostafrancs ens apassiona parlar del nostre barri. En destaquem els seus fets històrics, les activitats més rellevants del veïnat, les festivitats més importants del calendari… I també ens agrada parlar dels carrers per on tant ens agrada passejar. Però… Sabries reconèixer els carrers d’Hostafrancs en un mapa de l'any 1839?

Com et vam explicar en una notícia anterior, el 1839 va ser l’any en què el nostre barri es va annexionar com a tal a la ciutat de Barcelona. Així doncs, analitzem un mapa que té camí de 200 anys d’història.

Així és el nostre barri des de la seva annexió a Barcelona

Hi reconeixes tots els carrers? Nosaltres també. I això que, fa aproximadament 200 anys, no disposàvem de totes les indicacions actuals que eines com Google Maps ens posen tant a l’abast. En aquest cas, compartim una adaptació del mapa del llibre “Hostafrancs, un barri de Barcelona”, escrit per Carles Carreras.

En el mapa que acompanya aquesta notícia, pots comprovar com el barri d’Hostafrancs compta amb una ubicació de luxe. De fet, com diu el llibre, “podem dir sense por a equivocar-nos que (Hostafrancs) té un bon emplaçament pel que fa a poder-se relacionar amb la resta de barris.

Això ho fa possible comptar amb 3 carrers tan importants com Gran Via de les Corts Catalanes, porta d’entrada indispensable a Barcelona; Carretera de la Bordeta, porta d’entrada al barri des de la Gran Via; i Creu Coberta, un dels eixos comercials que no podrien faltar en el mapa de la capital catalana.

Un emplaçament envejable a la ciutat

I és que com diu l’obra de Carles Carreras, Hostafrancs compta amb una gran proximitat respecte a la muntanya de Montjuïc, el mar i la Zona Franca. Però això no és tot.

“A més d'un carrer hi podem veure cases en què la seva façana respira art. Al carrer Moianès, allà al número 75, ho podem veure. Igual passa al carrer 26 de Gener del 1641, al carrer de Leiva i donant un tomb fins a la carretera de la Bordeta número 34, tant la balconada com la paret fou feta amb mà d'artista”, explica.

T’animem a navegar pel mapa i trobar-hi els elements més destacats del barri. Volem mantenir viva la seva història!

Contacta'ns

c. Sant Roc, 26-28, 1r pis

_ _ _ _

info@federaciohostafrancs.cat
www.federaciohostafrancs.cat

Vols estar al dia de les activitats que es fan a Hostafrancs?