Hostafrancs, un barri amb molta historia

L’antiga Seu de l’Alcaldía d’Hostafrancs a la Creu Coberta avui és centre administratiu del Districte de Sants-Montjuïc de l’Ajuntament de Barcelona.

Hostafrancs és un dels barris més antics de Barcelona amb una història molt lligada a l’activitat comercial. El comerç ha estat un dels eixos importants i un pilar en el creixement d’Hostafrancs. L’eix comercial Creu Coberta i el Mercat d’Hostafrancs han estat vertebradors d’aquest barri. Hostafrancs disposa d’un teixit associatiu amb molta història, amb algunes entitats deganes en la seva especialitat i altres que són un referent a la ciutat i que porten el nom del barri arreu del país. Hostafrancs us agradarà i us sorprendrà, visiteu-lo!

Fem historia

Hostafrancs és un barri de la ciutat de Barcelona amb una història molt lligada a l’activitat comercial. De fet, en els seus inicis, va ser un barri de serveis que oferia habitatge a les famílies treballadores que s'instal·laven a la zona atreta per la indústria de Sants. El nom d’Hostafrancs apareix a principis del segle XIX, després de la instal·lació precisament d’un hostal, el de Joan Corrades, nascut a Hostafrancs de Sió.

Així doncs, des de l’establiment de l’hostal “del d’Hostafrancs”, a tocar de l’actual Plaça d’Espanya, el comerç ha estat sempre un dels eixos més importants i un pilar en el creixement d’Hostafrancs, fins al punt que el barri gaudeix de formar part de l’eix comercial més llarg d’Europa!

L’eix comercial Creu Coberta i el Mercat d’Hostafrancs (inaugurat l'any 1888) han estat vertebradors d’aquest barri. L’antiga Tinença d’Alcaldia d’Hostafrancs (Creu Coberta, 104), una de les joies arquitectòniques del barri, s'ha convertit en el centre administratiu del Districte de Sants-Montjuïc.

Notícies del barri